Veel Gestelde Vragen

Hoe krijg ik mijn VPS console werkend?

Doordat wij honderden VPS images aanbieden aan onze klanten en deze zo veel mogelijk up-to-date willen houden, komt het helaas wel eens voor dat de console van uw VPS niet direct functioneerd.
U heeft op dit moment twee opties:

  1. De VPS console enkel en alleen benaderen via SSH.
  2. De console aan zetten via SSH zodat u ook deze ook kunt bereiken via het controle paneel.


Voor optie twee moet u eerst aanmelden op de VPS via SSH als de root gebruiker via het IP adres wat u per email ontvangen heeft (deze vindt u tevens terug in het client gedeelte).
Een programma om via SSH in te loggen voor Windows is PuTTY.

Hier leggen we uit hoe u de console kunt activeren per Linux distributie:

https://www.vpsconcurrent.nl/clients/knowledgebase.php?action=displayarticle&id=1

Wat voor een vormen van betaling accepteren jullie?

We accepteren op het moment betalingen via PayPal en Molly, hiermee kan betaald worden per iDeal en alle veel gebruikte Credit Cards en ook BitCoins!

Bieden jullie ook webhosting controle panelen aan?

Ja, deze beiden we aan. We bieden cPanel/WHM, Direct Admin, Plesk en InterWorx aan tegen een meerprijs. Zodra je je VPS gekozen hebt krijg je tijdens het orderproces de keuze om een controle paneel mee te bestellen.

Hoe lang duurt het voordat mijn VPS of VDS opgeleverd wordt?

Zodra wij uw betaling hebben ontvangen wordt uw VPS of VDS direct opgeleverd, wanneer u via PayPal of iDeal betaald kunt u dus direct aan de slag! Wanneer u na 24 uur niets van ons gehoord heeft, neem dan direct contact met ons op via email info@vpsconcurrent.nl, vermeld daarbij uw ordernummer.

Kan ik mijn VPS of VDS upgraden?

Ja je kunt op elke gewenst tijdstip je VPS of VDS upgraden. De upgrade zal direct nadat wij uw betaling voor de upgrade ontvangen hebben worden verwerkt. Een VDS moet u echter vaak even opnieuw opstarten voordat de upgrade verwerkt is.

Wat mag ik installeren op mijn VPS of VDS?

In principe alles, zolang het voldoet aan de voorwaarden gesteld in onze algemene voorwaarden.

Wat betekend UNMETERED Bandbreedte?

We brengen klanten geen extra dataverkeer in rekening. De verbinding van je server is gelimiteerd tot een bepaalde snelheid, volgens het door jou gekozen pakket. Unmetered betekent echter niet oneindig – bijvoorbeeld een unmetered 10Mbit/s verbinding geeft een maximum aan dataverkeer van of ongeveer 3TByte/maand of 3000GBytes/maand.

Bieden jullie server management aan (managed servers)?

De 30 dagen -niet goed, geld terug garantie- geldt niet voor Windows Virtual Dedicated Servers, aankopen die met behulp van een coupon code besteld zijn, jaarlijkse betalingen, aangepaste configuraties of promoties. Het beleid is enkel van toepassing op de standaard pakketten welke besteld zijn door nieuwe klanten en is tevens niet van toepassing op een op maat geconfigureerde diensten, VPS of VDS. Elke nieuwe Linux Virtual Private Server klant komt in aanmerking voor onze eerste 30 dagen geld terug garantie (exclusief eventuele licentiekosten voor controlepanelen of Windows OS) . Als u al een klant bent of een klant van VPSConcurrent.nl bent geweest in het verleden of de eerste 30 dagen zijn al voorbij, dan is de 30 dagen geld terug garantie niet van toepassing. Na de eerste 30 dagen worden alle betalingen (tenzij anders vermeld) aan VPSConcurrent.nl niet terugbetaald. Dit geldt ook voor eenmalige setupkosten en de daaropvolgende kosten ongeacht het gebruik.

Bieden jullie een “niet goed, geld terug garantie”?

De 30 dagen -niet goed, geld terug garantie- geldt niet voor Windows Virtual Dedicated Servers, aankopen die met behulp van een coupon code besteld zijn, jaarlijkse betalingen, aangepaste configuraties of promoties.

Het beleid is enkel van toepassing op de standaard pakketten welke besteld zijn door nieuwe klanten en is tevens niet van toepassing op een op maat geconfigureerde diensten.

Elke nieuwe Linux Virtual Private Server kalnt komt in aanmerking voor onze eerste 30 dagen geld terug garantie (exclusief eventuele licentiekosten voor controlepanelen of Windows OS) .

Als u al een klant bent of een klant van VPSConcurrent.nl bent geweest in het verleden of de eerste 30 dagen zijn al voorbij, dan is de 30 dagen geld terug garantie niet van toepassing. Na de eerste 30 dagen worden alle betalingen (tenzij anders vermeld) aan VPSConcurrent.nl niet terugbetaald. Dit geldt ook voor eenmalige setupkosten en de daaropvolgende kosten ongeacht het gebruik.

Welk virtualisatie platvorm gebruiken jullie?

Budget en SSD Virtual Private Servers (VPS) draaien op OpenVZ virtualisatie, Pro Virtual Dedicated Servers (VDS) draaien op KVM virtualisatie.

Hoe kan ik verbinding maken met mijn Linux virtual private server?

U kunt inloggen op uw server met een SSH-client. Een Windows-ssh-client kunt u hier downloaden. Voor toegang tot uw server via SSH, gebruikt u het IP-adres(sen) van uw server en logt u in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

Mag ik torrents downloaden?

Helaas niet, we staan niets toe wat gerelateerd is aan torrents.

Bieden jullie backups aan?

Nee, we bieden geen backups aan. De u bent als klant volledig verantwoordelijk voor het maken van backups van uw VPS/VDS/Gegevens/Bestanden.

Hoe factureren jullie?

We factureren maandelijks op de eerste en 15de dag van de maand. Met uitzondering van de eerste maand, deze wordt direct gefactureerd wanneer u de bestelling heeft afgerond.

Hoe gaan jullie om met opzeggingen?

Servers worden geannuleerd op het einde van elke factuurperiode of onmiddellijk afhankelijk van wat de klant wil. De klant dient een annulerings verzoek ten minste 1 dag vóór de vervaldatum te maken. Nadat een server wordt geannuleerd is worden alle gegevens verwijderd en u zult niet in staat zijn om deze terug te krijgen wanneer je besluit om te reactiveren in de toekomst.

Meer (technische) vragen? Kijk dan in onze kennisbank.

LoadingRetrieving latest tweet...

Back to Top

2018 © VPS Concurrent. Algemene Voorwaarden.